Tuesday, August 25, 2009

CAMERON HIGLANDS

pada 14/8 yang lalu saya pergi ke Cameron Haihlands, bertolak lebih kurang jam 11.00 malam sampai di cameron lebih kurang dalam jam 9.00 pagi...seronok sesangat....best...pulak tu saya & family belum penah lagi jejak kaki di sini...suasananye sejuk

time ni semua tak mandi..ooooo sebelum ni berhenti di perhentian tapah kalau tak silap saya, just berhenti ada gak yang mandi, solat n sarapan.yang kelakarnya Asyraf siap tanye " Ibu mane ladang Strawberry....." tak sabar2 dia...padahal blm pun sampai.

Qiss sebenarnya time kemas baju dia ada selitkan baju mandi dia...qiss mmg ingat klu g jln2 misti pergi mandi2...time ni gak dia suh saya ambik baju mandi dia...

Just gambar2 je... kat air terjun ni...nak pegang air dia pun saya tak larat sbb terlalu sejuk , mane taknya sampai pun pagi lagi kat sinikan...air terjun dia boleh lah...ciptaan tuhan..

My family.....

Ni Apartments saya menginap sejuk sangat pada waktu malam..

sekitar kawasan saya menginap..banyak bunga2....cantik2 sangat..Qiss suka sangat habis semua bunga dipetiknya....dia kata nak mandi air bunga... ha...ha

Qiss n Asyraff tunggu untuk ke pasar malam..

Ni pergi kat Mardi banyak sangat tanaman yang ditanam

Tomato dia besar2 banyak sangat.....tapi kat sini tak boleh petik just tengok je

Bunga2 dia cantik2 sangat

with my sis, anak2 panggil "mak jah"

Ladang teh pun ada...tapi tak besar la

Ni pula di kawasan ROSE VALLEY..banyak jenis2 ros..

mat bunga......ni kena paksa degan saya untuk bergambar cam ni....hu.....hu....

kat rose valley ni dalam dia ada gak cactus, besar2

huh...time ni naik atas nak ke BOH.. naik bus kecik......ha..ha sebab bus yg saya naik tu bus besar jalan pun tak muat nak naik keatas ni.. masa naik keatas saya memang ngeri sesangat...rase gayat sbb bile selisih dengan kereta lain rasanye cam ketebing sangat...tapi Qiss wat selamba je...asyraff jangan cakap lah dah mmg sah penakot.....

Time g kat sini dapat ar dengar penerangan daripada abang teh boh..cara2 pembikinan teh..
masa masuk ke kilang bau teh tu cam bau inai..tak tahan .

Time naik atas ni bantak kapal terbang lalu bingit sungguh...rupanya kapal terbang tu kerjanya menabur baja keatas semua pokok teh..n kat ladang teh tu ada diletakan bendera putih..tu maknanya kawasan itu tak boleh di tabur baja...

Ni gambar kat depan je.....malas nak masuk..semata2 nak tgk cactus......hu...hu

ha ni lak tempat yang saya n anak2 paling suka....kat mane lagi Strawberry le..nak petik banyak2 ha...ha

nampak ni kan.....emmm gerammmmmmm.

tengok tu naik penuh bakul....

Qiss kata bukan petik strawberry tapi gunting strawberry....sia2 je kena tengkeng dengan Qiss, dia lah yang paling gelabah n kecoh petik strawberry.

Asyraaf suka strawberry ni, nak2 makn dengan coklet....emmmmmmmmm sedap oooo

Time ni peluang tak di lepaskan untuk peting sendiri buah strawberry....orang tu bagi kami bakul, setiap bakul tu ada tanda 1/2kg rm15 n 1kg rm30. peluang tak akan saya lepaskan bersama anak2.1 bakul untuk 2 orang n ada 2 gunting.nasib cukup saya 4 beranak dah macam ladang atok dia dibuat..hu....hu

kat sini ada jugak sayur2 ditanam segar sangat....rase cam nak masuk dalam mulut je..tengok daun salat dia bersih sangat....

with my sis

berebut-rebut tu.....bestt sangat

tengok tu saya kena tinggal dia 3 beranak dah jalan dulu.....saya 1 hari kat sini pun tahan....

Qiss with ibu...

dalam bus Qiss N Asyraf tak renti2 mengunyah.....ada je yg di makan nye.

Ni kat dalam bus..dah nak gerak balik Jb...dah.Qiss suka sangat naik bus, asyraff suka tapi banyak penakot sikit.

MamaFaMi said...

Sportingnya cik abang tu nak bergambar dengan bunga! Hehehe...
Geram tol tengok stoberi tu. Rasa nak kunyah je!

Mummy Dasy said...

Memang best gi xyah pkai a/cond dlm bilik dah sejuk tp time pg bercinta nak mandi coz sejuk... akak x sanggup gi kat BOH tu coz masa gi tu nmpk serbuk teh tu org kel*** pijak2 jek uish geli jek...

Aziza_Hairol said...

Mummy Dasy, aah kak mmg bercinta..nak masuk toilet pun bercinta..ni kan lak nak mandi..tapi nasib ada air panas..
kat boh tu mmg kak...klu sape tgk misti tak nak minum dah..hu.hu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...