Friday, October 9, 2009

RESEPI KUIH TAHU POP - permintaan Mummy Dasy.


Bahan-bahan
1) Taugeh - patah2kan
2) Tahu - gunting tengah2 bentuk X pastu jeluarkan isi tahu ( tahu ni macam jenis tahu bakar tapidia kecik sikit)
3) Isi ayam (potong kecil) -rebus
4) Udang , jika suka ( potong kecil)- rebus
5) Telur
6) Sedikit garam

Cara-cara
1) Gunting tahu , keluarkan isi tahu
2) Terbalikan kulit tahu yang sudah dikeluarkan isinya tadi.dan asingkan
3) Isi tahu tadi di gaulkan bersama isi udang , ayam yang telah direbus tadi, gaul hingga sebati.
4) Masukan telur , taugeh dan sedikit perasa.
5) Masukan kedalam tahu tersebut sebagai inti. tunggu 1/2 jam selepas masukan inti sepaya dia melekat pada kulit tahu tersebut baru boleh goreng .
6) Setelah 1/2jam boleh lah goreng tahu tersebut dgn api sederhana.
7) Boleh bubuh sos setelah masak n siap untuk hidangan

(semua bahan adalah angaran sahaja tiada sukatan)

selamat mencuba, kalau tak jadi jagang salah kan resepi.. salahkan tangan anda yeee..

4 comments:

♥Hernee Nazir♥ said...

resepi mknan ape ni ci?

Aziza_Hairol said...

Hernee Nazir>> tahu pop, cube lah sedap. ni pun member yang bagi resepi ni.

Mummy Dasy said...

YE KE KENA SALAHKAN RESEPI hehehe... tauhu tu tauhu bakar ke tauhu yg biasa tu

Aziza_Hairol said...

Mummy Dasy>> bukan tahu biase.tahu ni jenis macam tahu yg buat tahu bakar tu, tapi tahu bakar tu besarkan dia kecik sikit, biase ada jual kat kipmart.kat kedai2 biase tak ada.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KOMEN

Grab This Widget